Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή, Δεκεμβρίου 26, 2010

BERETTA A400 LIGHT


<p>BERETTA A400 LIGHT</p>  ΔΟΚΙΜΗ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΕΔΙΟΥ Η απόλυτη... άνεση!
Η νέα Beretta A400 Light είναι η ελαφριά έκδοση της Α400. Το βάρος της -στα τρία κιλά- την κατατάσσει αυτοδικαίως στα ελαφριά αυτογεμή. Ταυτόχρονα, η Α400 παρουσιάζει σημαντικές βελτιώσεις σε σύγκριση με τα πρώτα δείγματα της σειράς 400, που είχαμε δει πριν από μερικούς μήνες. Προφανώς η Beretta έλαβε και αξιοποίησε τα μηνύματα της αγοράς...
Οι πρώτες εντυπώσεις της Light είναι η ευκολία χρήσης που είναι εμφανής με τη συναρμολόγηση και το πρώτο τράβηγμα του κλείστρου. Ο μηχανισμός είναι ομαλός και για κάποιον λόγο θυμίζει την αίσθηση της παλιά καλής Α302. Παραδόξως, η αίσθηση της ελαφρότητας είναι πολύ όμοια, ενώ το ελατήριο επανάταξης της Α400 είναι μπροστά, γύρω από την αποθήκη, και όχι πίσω στο κοντάκι όπως είναι στην 302.
Το κοντάκι της Α400 είναι εφοδιασμένο με το σύστημα Kick Off. Για όσους δεν το ξέρουν, το σύστημα αποτελείται από ένα ειδικό πέλμα με ελατήρια, που αποσβαίνουν μέρος του κραδασμού. Το ερώτημα πολλών κυνηγών είναι κατά πόσο το σύστημα επηρεάζει την επώμιση, δηλαδή αν με την επώμιση συμπιέζονται τα ελατήρια του Kick Off ή το κατά πόσο το σύστημα έχει την ικανότητα να επανέλθει αρκετά γρήγορα μετά από κάθε βολή...
Η απάντηση, μετά από δοκιμή με εκατοντάδες φυσίγγια και γομώσεις από 31 μέχρι και 42 γραμμάρια, είναι σαφής! Το σύστημα δεν επηρεάζει την επώμιση. Το φυσιολογικό κράτημα του όπλου δεν μπορεί με κανένα τρόπο να συμπιέσει το Kick Off. Με το κλώτσημα το Kick Off συμπιέζεται και απορροφά το αισθητό κλώτσημα. Η επαναφορά των ελατηρίων του Kick Off είναι πιο γρήγορη ακόμη και από τον πιο γρήγορο ντουμπλέ, οπότε έτσι δεν υπάρχει περίπτωση να πιεστεί η σκανδάλη όταν το αμορτισέρ είναι «πατωμένο».

Η βολή με το Kick Off είναι άνετη. Ο ώμος δεν αισθάνεται την έντονη συμπίεση που έχει ένα συμβατικό κοντάκι. Για όσους έχουν πρόβλημα με το κλώτσημα, το Kick Off είναι ένα σημαντικό και πολύτιμο βοήθημα που συστήνεται ανεπιφύλακτα. Για τους υπερευαίσθητους που θέλουν να εξαλείψουν τελείως κάθε αίσθηση κλωτσήματος, είναι δυνατός ο συνδυασμός του Kick Off με ένα κοντάκι με παράλληλη ράχη, ώστε να μην υπάρχει ούτε η τριβή του κοντακιού με το μάγουλο (έτσι το κλώτσημα να είναι εντελώς ανεπαίσθητο).
Το κοντάκι βέβαια έχει και κολάρα ρύθμισης για μετατροπή των διαστάσεων και της πλάγιας κλίσης στα μέτρα του χειριστή. Τα κολάρα είναι μια απλή αλλά εξαιρετικά σημαντική πατέντα, που προσφέρει στο εργοστασιακό όπλο τα πλεονεκτήματα του χειροποίητου... Με ένα τόσο απλό εξάρτημα μπορεί να αλλάξει η κλίση κατά 5 χιλιοστά ανά μέγεθος κολάρου. Στην Α400 είναι δυνατή και η περαιτέρω ρύθμιση από οπλουργό (για άτομα με ειδικά μέτρα), διότι δεν έχει ελατήριο επανάταξης μέσα στο κοντάκι!
Λειτουργικά το Α400 ήταν άψογο. Ρίξαμε δεκάδες φυσίγγια κάθε τύπου, με γομώσεις από 31 έως 42 γραμμάρια, καθώς και φυσίγγια 65 χιλιοστών. Το όπλο δεν έδειξε καμία ένδειξη δυσλειτουργίας σε καμιά φάση της δοκιμής. Το γέμισμα της αποθήκης είναι εύκολο, τα φυσίγγια γλιστράνε στην αποθήκη με ελάχιστη προσπάθεια. Η ίδια ευκολία είναι εμφανής σε κάθε σημείο χειρισμού: απελευθέρωση του κλείστρου, απομόνωση αποθήκης και ασφάλεια. Επίσης η Α400 έχει εξαιρετική αίσθηση σκανδάλης, κάτι σπάνιο σε καραμπίνα.
Η κάννη της Α400 είναι άξια σχολίου για πολλούς λόγους. Η δουλειά που υπάρχει σε σημεία συνήθως αόρατα στον μέσο χρήστη- είναι εξαιρετική. Η ουρά της κάννης είναι τέλεια διαμορφωμένη και λειασμένη σε επίπεδο χειροποίητου όπλου. Είναι αυτή η λείανση σημαντική για τη λειτουργικότητα του όπλου; Μάλλον όχι, όμως το γεγονός ότι έχει γίνει είναι ένδειξη της τελειομανίας των σχεδιαστών της Beretta και προσφέρει μια ιδιαίτερη ικανοποίηση στον πελάτη.
Το προφίλ της κάννης έχει μελετηθεί για να δίνει μια κάννη ελαφριά μπροστά, κάτι που συμβάλλει στο ζύγισμα του όπλου, ενώ παραμένει αρκετά ανθεκτική για να αντέξει την δοκιμή στις 1370 πιέσεις και την πιστοποίηση για ατσάλινα σκάγια. Η θαλάμη είναι 76 χιλιοστών και ικανή να ρίξει όλα τα φυσίγγια μήκους μέχρι 76 χιλιοστών. Ο αυλός είναι Optima Bore με διάμετρο 18,6 χιλιοστά, την ιδανική δηλαδή διάμετρο για το 12άρι. Οπως συνηθίζεται στα σύγχρονα όπλα, η ρίγα είναι εξαεριζόμενη, πλάτους 6 χιλιοστών με άψογη χάραξη...
Το σύστημα λειτουργίας της Α400 είναι νέο με πιστόνι αερίων ικανό να δεχτεί όλες τις γομώσεις (από τις ελαφριές σκοπευτικές των 24 γραμμαρίων μέχρι μάγκνουμ) χωρίς ρύθμιση. Η καινοτομία για ένα όπλο της Beretta είναι στη μεταφορά του ελατηρίου επανάταξης από το κοντάκι γύρω από την αποθήκη. Το κλείστρο βρίσκεται σε ένα ενιαίο σύνολο με τον σιδηρόδρομο και τις ράγες. Η ενιαία κατασκευή κρατά τα τμήματα συναρμολογημένα σε ένα υποσύνολο, που διευκολύνει την αποσυναρμολόγηση του όπλου για συντήρηση και έλεγχο. Για προστασία του ελατηρίου υπάρχει ένα πλαστικό κάλυμμα.
Η κεφαλή του κλείστρου είναι περιστροφική και δένει με δύο «αυτιά» στην κάννη. Είναι γνωστή η αντοχή του περιστροφικού κλείστρου από την εποχή που εφευρέθηκε και εφαρμόστηκε στα τουφέκια Mauser στα τέλη του 19ου αιώνα. Είναι ίσως ένα από τα πιο ισχυρά κλειδώματα στον κόσμο των όπλων! Οπως και η ουρά της κάννης, το κλείστρο έχει άψογο φινίρισμα που θα συμβάλει στην αντοχή του όπλου στη χρήση, αλλά και στην οπτική τέρψη του κατόχου.
Το γενικό φινίρισμα της Α400 είναι καλαίσθητο και συγκρατημένο χωρίς υπερβολές. Η βάση έχει ένα ματ γκρι χρώμα και τα ξύλα της είναι φινιρισμένα με λάδι.
Η Α400 είναι τόσο λειτουργική και τόσο άνετη στη χρήση, που βάζει σε σκέψεις κατά πόσο θα ξεπεράσει τα προηγούμενα μοντέλα που άφησαν εποχή (δηλαδή, τα μοντέλα της σειράς 300 που έφεραν μια νέα διάσταση στο κυνηγετικό όπλο).
Η τιμή της Α400 Light αρχίζει από **** ευρώ. Τα όπλα Beretta εισάγονται από την Beretta Ελλάς ΕΠΕ, τηλ. 210-3250614.
TIPS
Η Beretta μπήκε στον χώρο της καραμπίνας αερίων στη δεκαετία του 1960 και μεγαλούργησε με τα θρυλικά πια μοντέλα Α300, 301, 302, 303 και 391. Η Α400 συνεχίζει την παράδοση στις καραμπίνες αερίων με αλλαγές στο σχήμα του κλείστρου και μεταφορά του ελατηρίου στο μπροστινό μέρος του όπλου όπου το βάρος συγκεντρώνεται ανάμεσα στα χέρια για καλύτερο ζύγισμα. Το Α400 διατηρεί τα στοιχεία της απλότητας και ευκολίας στη συντήρηση που προσέφερε η σειρά 300.
Κείμενο: Νικήτας Κυπρίδημος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου